vadarfel

2009-2010 kämpade vi för liv och död. Nu kämpar vi för att klara vardagen med dom nya diagnoserna<3 Kärlek till familjen

Provar...

Kategori: glutenfri

Hej ni där ute!
 
Nu är jag tillbaka igen efter bara några få dagar..
Eftersom att jag har dom här problem jag har nu med min tarm(väljer jag att skriva de då jag själv vet at de är den som jävlas) så fick jag tips från min svärmor att börja äta lite snällare mat mot min mage.
Inget som slaigt mig förut då jag själv tyckt at jag ätit snällt, men de har jag ju tydligen inte.
Min mamma försökte ge mig tipset om detta för typ en vecka sen, men då använde hon ordet som soppa.
Och att bara äta soppa ett par dagar lätte fel för mig, men nu efter att ha pratat med henne(min mamma) så förstår jag att de var inte så hon menade.
 
Men det är inte så lätt att ta in allt som alla säga, speciellt inte när de handlar om mat...
Eftersom att jag sändigt mår illa och inte har någon matlust så är de jobbigt.
Och just de här med att jag inte får behålla maten jämt är ännu jobbigare för det leder till att jag inte har någon energi till något vilket tar musten ur mig.
För nu vill jag må bra och få MIN vardag tillbaka, MIN VANLIGA vardag.
Men jag vet att den kommer tillslut, frågan är bara när.
 
men de vi har börjat med nu för att låta min mage vila säga lite är att vi har tagit bort allt som gluten och laktos, så nu är de laktos frit och gluten frit som gäller.
Jag har tex köpt havremjölk, havreyougert( vilket inte är jätte gott men funkar absolut), gluten- och laktosfritt bröd, laktosfritt smör osv osv.
Det är en börjar på något och om de nu blir så att jag får diagnosen IBS den 4 november då måste jag ju ändå börja någonstan för att se vad de är jag inte tål.
För något är de ju eftersom att jag får såna problem med tarmen och ständigt har illamånende osv.
Jaja, det är en börjar och nu är de lite tips till er andra där ute som också har "näst intill 100% diagnos"(dom orden använde mina läkare) att börja vara snäll mot magen.
För de som får mig att verklige göra detta är för att jag orkar inte ha ont i magen efter ca 2-3 timmar efter jag ätit viss mat och jag vet aldrig vilken mat de är som gör att jag får ont... Det vet jag först efter -.-'(trött/irriterad gubbe)
 
Många kramar
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: